5 najwiekszych błędów startupów, które nie pozwalają na sukces

//5 najwiekszych błędów startupów, które nie pozwalają na sukces

Co roku powstają nowe startupy, a pomysły na biznes są coraz ciekawsze. Co sprawia, że jedne firmy cieszą się dużą popularnością i uzyskują przychody, a inne upadają? Oto nasza subiektywna lista 5 największych błędów jakie popełniają startupy. 

  1. Brak potrzeby rynkowej, którą dany startup rozwiązuje/oferuje.

„Przed zainwestowaniem miesięcy lub lat wysiłku w stworzenie produktu, pierwszym krokiem jest określenie, czy warto zrobić ten produkt” Ash Maurya, autor „Metoda Running Lean”.

Produkt, który tworzy dana firma musi być potrzebny, bez tego nie znajdą się Klienci, którzy zdecydują się z niego korzystać. Mała ilość przedsiębiorców wykonuje badania rynku, by sprawdzić czy dany produkt będzie miał popyt. Badanie konkurencji jest równie ważne, bo może są już firmy, które oferują dany produkt, mają rozpoznawalność i co gorsze – lepsze ceny? Warto zainwestować w badania, bo dzięki nim nie stracimy środków na budowę biznesu, który nie ma szansy przetrwać.

2. Brak marketingu.

Produkt, który wchodzi na rynek nie jest rozpoznawalny. Pierwszy krok zanim zaczniemy sprzedaż produktu to walka o jego rozpoznawalność. Budowanie sieci sprzedaży, zwłaszcza po pandemii COVID-19 on-line jest bardzo ważna. Natomiast startupy, które mają ograniczony budżet ograniczają środki na reklamę i marketing, przez co ich produkt nie ma szans na zyski ze sprzedaży, bo jest nieznany. Dodatkowo część osób uważa, że ich produkt jest tak unikatowy, że wieść sama się rozniesie, a w gąszczu informacji wiadomość o naszym produkcie ginie, a startup dzieli potem lod produktu.

3. Brak środków. 

Jest powiedzenie, że 1 zł ze 100 zł to jest wartość naszego produktu/pomysłu, natomiast 99 zł to marketing i promocja. Startupy borykając się z brakiem środków, często na etapie tworzenia produktu nie mają pieniędzy na dalszy rozwój i podstawowe opłaty przez co

4. UN-friendly user experience.

„Klient jest najważniejszy, bo potrafi zwolnić każdego Prezesa robiąc zakupy w innym miejscu” powiedział w wywiadzie jeden z właściciele największej sieci sklepów w USA. Klienci mają uwagi, spostrzeżenia oraz tzw. user-experience, jeśli nie słuchamy naszych Klientów oraz potrzeb rynku nie mamy szans na zbudowanie produktu, który przetrwa próbę czasu. Dodatkowo świat się zmienia i trzeba to widzieć, ignorowanie zmieniającego się rynku prowadzi do porażki.

UN-friendly user experience może odnosić się także do korzystania ze sklepu internetowego, który będzie nieintuicyjny, zaś dokonanie zakupu długie i wymagające wielu danych.

Jako przykład można podać firmę KODAK, kiedyś pioniera w analogowych aparatach, która w czasach cyfryzacji zamiast rozwijać się wraz ze zmieniającym rynkiem postanowiła bronić swoich wizji i tworzyć m.in. drukarki domowe do wydruków zdjęć, co okazało się bardzo niszowym produktem. W tej chwili nie zajmuje znaczącej pozycji.

5. Nieodpowiedni zespół.

Brak zróżnicowanego zespołu, który byłby w stanie wprowadzić produkt na rynek to jeden z kluczowych błędów. Sami wizjonerzy bez osoby twardo stąpającej po ziemi, która odpowiadałaby za finanse, plany i po prostu tabelki jest narażony na szybką porażkę. Wielu niedoświadczonych przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy, jak bardzo potrzebuje wsparcia w podejmowaniu właściwych działań. Oczywiście taką osobą może być Anioł Biznesu, który wspiera startup nie tylko kapitałem, ale także i mentoringiem. Warto zadbać o wsparcie, bo nikt nas nie uczy bycia przedsiębiorcą, a każdy startup musi na siebie zarabiać, by przetrwać.

Oczywiście to nie wszystkie błędy jakie popełniają przedsiębiorcy rozpoczynający przygodę z biznesem, ale staraliśmy się wybrać najczęstsze. Jeśli temat jest interesujący i chcesz poznać praktyków, którzy opowiedzą jak z sukcesem działać w #biotech prowadząc swój startup? Koniecznie zapisz się na nasze wydarzenie „Wszystko co powinien wiedzieć każdy startup biotech” już 24 czerwca 2021 r. Na wydarzeniu nasi prelegenci omówią jak radzić sobie z największymi wyzwaniami i jak skutecznie pozyskiwać kapitał na plany biznesowe.

Zapisy: www.cebioforum.com/startup

 

Photo by Austin Distel on Unsplash.

2021-06-18T15:14:15+02:00
Ta strona używa plików cookie i usług stron trzecich. Korzystająć z serwisu akceptujesz ich postanowienia i wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z polityką RODO POLITYKA PRYWATNOŚCI Zgoda